Bilia

Sömlös kontakt med kunden

Att köpa en ny bil handlar om mer än fordonet i sig – en väldigt viktig aspekt är den service som du får. Kunden både behöver och förväntar sig råd, hjälp längs vägen innan beslutet är taget och självklart även stöd även efter köpet är gjort. Bilia är en av de största bilkedjorna i Europa och de är fast beslutna att ge sina kunder den bästa möjliga serviceupplevelsen.

  • Bilias anläggningar finns utspridda över Sverige, Norge, Tyskland och från och med 2016 finns de även i Luxemburg och Belgien. Via deras nära 100 återförsäljare erbjuder de bilförsäljning, service och flera andra tjänster som ger kunden ett ökat värde på lång sikt.

  • iPad Image

Att det går bra för Bilia har givetvis flera anledningar och för IT:s del handlar det om att hela tiden fortsätta utvecklas. Återförsäljarna, bilköparna och bilägarna har helt andra krav idag än bara för några år sedan.

Magnus Karlsson IT-chef, Bilia
  • Bilia mobile
  • Optimera kundupplevelsen

    En grundläggande del av Bilias erbjudande har alltid varit att ge kunderna tillgång till lösningar för både försäljning och eftermarknadsprocessen – som gynnar kundkretsen och verksamheten på samma gång.

    Bilia prioriterar alltid att ge sina kunder den information, de lösningar och de tjänster som de behöver för att kunna få ut så mycket som möjligt av sitt köp. Som ett resultat av vårt arbete har de kunnat optimera hur hela upplevelsen för kunden ser ut. Vi arbetar konstant för att ge både kunderna och alla anställda tillgång till precis det de behöver så fort och effektivt som möjligt.

Vi ser en förändring i hur alltfler kunder vill kunna interagera med oss digitalt under hela livscykeln. EVRY har stöttat oss under vårt transformationsarbete genom att erbjuda spetskompetens inom kundupplevelser, teknologi och affärer.” säger Magnus Karlsson.

Magnus Karlsson CIO at Bilia
  • iPad Image
  • A simplified process for everyone involved

    EVRY has collaborated with Bilia on a wide range of solutions and projects. We have, for instance, helped them to develop and launch new dealership websites and the main Bilia Group site. In addition, we have provided a new site for their sub brand Netbil, where customers can find used cars. Also, we have implemented a direct payment application for when purchasing a car, digital tools for internal follow up and sales as well as a system for ordering and scheduling a service appointment.

“The team at EVRY has assisted us with project management, systems development, user experience as well as digital business development. Their range of resources and the expertise that they possess enables us to take a strategic and long-term approach when working together. Their flexibility and insight have been critical success factors.

Magnus Karlsson CIO at Bilia

Hör av dig

Eller vill du hellre att vi hör av oss? Fyll i dina uppgifter och skicka in, så slår vi en signal.
Nybakat och finkaffe ingår ;-)

  • Jesper Viktor Manager Digital EVRY +46 (0)73 377 61 16
    jesper.viktor@evry.com
  • Filip Berglund Sales Director NetRelations +46 (0)72 3892308
    filip.berglund@netrelations.se