Libero

En ny produktupplevelse för progressiva föräldrar

Tillökning i familjen är vanligtvis ett mycket glatt tillfälle – och det ska det vara. Men för varje Instagramvänlig bild på bebisen, finns det otaliga sömnlösa nätter. Och i varje fas av barnets utveckling uppstår det en mängd nya frågor om vad bebisen behöver för att hålla sig frisk, glad och bekväm.

SCA Baby Care har gjort det till sitt uppdrag att hjälpa föräldrar att hitta både svaren och produkterna de behöver.

  • iPad Image
  • Internationell marknadsledare

    SCA Baby Care har etablerat en global marknadsnärvaro tack vare det egna varumärket Libero och via andra återförsäljares varumärken.

    De är världens fjärde största aktör inom blöjor och babyvårdsprodukter – och den näst största i Europa.

    SCAs varumärke Libero är dessutom Nordens ledande varumärke, där deras produkter har varit välkända under flera årtionden.

Vårt mål var att lyfta fram våra produktfördelar på ett tydligare sätt, och vi kände snabbt att arbetsgruppen på EVRY var väl medvetna om vad Libero som varumärke representerar. De visade en förståelse för vilka våra kunder är och vad de behöver.

Robert Brühl Digital Manager SCA Babycare / Libero

Särskilja varumärket

Den digitala upplevelse vi skapat för Liberokunden baseras på insikter om målgruppen, kartläggning av kundens resa och naturligtvis SCA Baby Cares projektspecifika samt övergripande mål." säger Ulf Sandfrost, Digital Experience Director, EVRY.

SCA Baby Care och EVRY arbetade tillsammans för att definiera vad slutkunden behöver. Vi tog även fram ett relevant koncept som passar in i Liberos övergripande visuella och kommunikativ plattform.

De nya produktsidorna byggdes med hjälp av en Episerver-plattform där vi utgick ifrån en unik modulstruktur för att på ett effektivt sätt kunna anpassa innehållet utifrån olika marknaders behov. Konceptet var ett sätt att skapa ett starkt ramverk, som skulle göra det möjligt för varje marknad att lägga till och ta bort moduler efter behov.

  • En heltäckande resa

    Förutom produktsidor, koncept och struktur levererade även EVRY nya sätt att visa upp Liberoblöjornas unika fördelar. Genom att implementera 3D-animationer på produktsidorna kan föräldrar nu gå igenom blöjornas olika funktioner och egenskaper såväl som att få ett bättre grepp om hur varje blöja kan bidra till att hålla ett barn nöjt och torrt.

    EVRY har även skapat nya produktbeskrivningar för varje produkt och blöjstorlek, där texterna anpassades till alla de specifika faser som ett barn går igenom.

  • iPad Image
  • Ett holistiskt team

    "Att hjälpa ett varumärke som Libero är inte något man tar sig an hur som helst. Med ett sådant premiumvarumärke är både deras och slutkundens förväntningar höga. En viktig del i processen har därför varit att ha ett team med ett helhetsperspektiv, bestående av erfarna designers, digitala affärsutvecklare och tekniska specialister. Tillsammans kunde vi leverera både en inriktning och ett koncept för att sedan utföra projektet från början till slut." fortsätter Ulf Sandfrost.

  • macbook Image

Livfulla 3D animationer

Se videon här 10 sekunder


play


iPad App

Upplevelsen får liv.

Under våren 2016 implementerades produktsidorna. De lanserades på flera av Liberos marknader och anpassades till deras specifika behov och nuvarande sortiment av Liberoprodukter.

"Vi har bara fått lovord från den interna organisationen. Det har varit många positiva reaktioner och diskussioner, framförallt så har folk varit imponerade av hur våra blöjmodeller har visats med de nya 3D-animationerna." avslutar Robert Brühl.

A full service delivery.



  • Business development

    Product feature positioning, Concept development, and Content marketing strategy.

  • Experience design

    User journeys, Interaction design, Art direction.

  • Technical production

    Backend and frontend development.

  • Content

    Copywriting and 3D production.

Hör av dig

Eller vill du hellre att vi hör av oss? Fyll i dina uppgifter och skicka in, så slår vi en signal.
Nybakat och finkaffe ingår ;-)

  • Jesper Viktor Manager Digital EVRY +46 (0)73 377 61 16
    jesper.viktor@evry.com
  • Filip Berglund Sales Director NetRelations +46 (0)72 3892308
    filip.berglund@netrelations.se